Hollywood

En vecka har gått och Hollywood och Los Angeles är en skithäftig stad precis som väntat. Vi har varit på alla typiska turistställen så som universal studios, hollywood boulevard och sett stjärnorna, rodeo drive där julia roberts shoppade loss i filmen pretty woman och åkt limousin i hillsen och spanat på kändisars hus. 

Vi har även hunnit med venice beach där vi brände upp vår bleka hud totalt. Jag var bränskadad. Vi har besökt fem olika klubbar och träffat en mängd sköna människor. Hollywoodlivet lever verkligen upp till de fördomar man har om det. Och det är det jag kommer att skriva om i mitt reportage som jag ska göra här borta. Hela stan är så jäkla ytlig, många är dryga, många knarkar, det är lyx och glamour blandat med downtown gatorna där alla mexikanare bor. Men det är jättefascinerande att se. 

Det är så mycket roliga och häftiga saker vi gjort och sett. Även om jag stundtals skulle vilja leva det här bekymmerslösa livet så skulle jag ändå aldrig kunna bo här med alla dessa människor. Los Angeles är verkligen så stort! 

Jag, Elin, Annika, Carro och Katja bor i deras lilla lägenhet och det funkar jättebra trots att det är trångt och vi måste trängas när vi ska sminka oss och alla vill duscha samtidigt. Jag har gjort av med säkert fyra tusen kronor här borta på shopping och god mat. Men för stunden känns det som det inte spelar någon roll.

Nu har vi tagit en paus i solandet vid poolen och tänkte äta lite lunch.

Jag har tagit flera hundra bilder som jag ska lägga upp på facebook när jag kommer hem så ni får se! Kommer länka adressen här också för er som inte har FB.

Hoppas alla ni mår bra där hemma! Vi ses om en vecka!


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Oh, om du händelsvis har vägarna förbi VictoriasSecret så vet du vad jag önskar mig :) (du får såklart pengar när du kommit hem!) Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback