Geek Malin

Måndag. Ny vecka, och i skolan har vi satt igång på riktigt med kurserna nu. Inget mer slappa, nu gäller det att vara flitig. Har suttit och skrivit olika typer av texter hela dagen, och tills i morgon ska vi ha plockat ut ett stycke ur en skönlitterär bok vi tycker om. Jag var lite smart och valde en bok som jag läste i gymnasiet, för att kunna glänsa lite, eller snarare "komma upp till de andras nivå", eftersom alla verkar vara riktiga snillen. But I like it. Jag ska verkligen ligga i det här året, och göra precis allt de säger åt mig att göra. Det är så man bli något vet ni.

För övrigt har klassen gjort uppror mot skolans "anti droger och alkohol" och bestämt att vi alla ska ut och dricka öl efter skolan på onsdag. Ska bli kul att umgås med sina nya klasskompisar utanför skoltid. Har lärt känna de flesta nu, och har bara positiva saker att säga om allihopa. Känner mig verkligen yngst då alla verkar ha hunnit med så mycket i livet - bott utomlands, rest, gått på universitet/högskola tidigare, skaffat barn osv. Men det är samtidigt kul då jag har märkt att jag kan lära mig ett och annat av de flesta.

Samtidigt följer jag Carros blogg från LA och Elins från San Francisco. Carro lever loppan med kändispartyn, strandliv och plugg tre dagar i veckan. (Avundsjuk? Nej inte aaaalls) Medan Elin har fullt upp med tre ungar och lite hemlängtan, jag citerar "jag saknar Malins technomusik ". Då måste det vara illa? (Håll ut kära du, jag kommer snart och hälsar på så kan vi dansa till techno nätterna långa)

Kommentarer
Postat av: elin

SNUTT!

2007-09-03 @ 23:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback