Snaps I Solsken

Äntligen är jag färdig med allt i skolan! Eller, nja färdig kan ju diskuteras, men deadline var idag då slutbetygen sätts nu, så inga fler uppgifter att göra! Behöver jag ens beskriva hur jävla skönt det känns?

Åkte direkt in till stan och träffade Maria och Lisa som låg och latade sig i solen vid medborgarplatsen. Vi satt säkert där i tre timmar, och jagade solen innan den tillslut sänkte sig över hustaken. Det är lustigt hur stockholmare kryper in i sina lägenheter under vinterhalvåret och man inte ser en kotte ute på gatorna. Men så fort solen tittar fram så sitter var enda människa på en uteservering med en öl i handen. Men så gjorde även vi som begav oss till snaps senare. Dock överskattar man värmen en aning bara för att det är solsken, så jag satt under världens största filt och under en värmelampa, och frös ändå! Senare på kvällen flyttade vi in och fick sällskap av Acke som tittade förbi efter jobbet. Eftersom jag inte var uppklädd och på humör för en vild festnatt så åkte jag hem. Och jösses vilken chock jag fick när jag tittade mig i spegeln. Ser ut som en tomat i ansiktet av solandet. Har inte stekt något i år än, och vit som jag är så har det tagit ordentligt. Nu har jag lagt grunden i alla fall. Synd bara att resten av kroppen har samma gamla vinterbleka färg.

Har tänkt mycket idag på skolan jag ska börja i höst. Många frågar hur fan jag orkar köra igång redan i höst igen då dem flesta är skoltrötta. Visst är jag också skoltrött. Men det här är verkligen någonting jag vill göra, och om jag inte tar tag i det nu så kommer jag aldrig göra det. Känns i alla fall jättespännande att börja högskola. Alla är mycket äldre där, men jag ser fram emot det då man förhoppningsvis slipper jobbiga tonåringar som sitter och skriker om hur fulla dem va i helgen (Elin vet vilka jag syftar på).

Vill ge min älskade
Charlotte en stor kram också som är mitt lilla bollplank. När man behöver någon vettig person att prata med så finns du alltid där. Vi är så jävla lika i många saker när det handlar om känslor och sånt, så det har vart så skönt och prata med dig efter allt som har hänt! Tack för att du finns där och orkar lyssna på mitt ältande gumman. Det betyder mer än vad du tror!

Kommentarer
Postat av: eyeline

oh yes i do darling.

Postat av: Charlotte

Se min blogg ;)

2007-05-18 @ 16:15:07
URL: http://camjs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback