8

I morgon är det en vecka kvar till studenten och jag längtar så jäkla mycket! Vi har utökat alkoholförrådet ytterligare med två flak öl, ett flak cider, 12 liter vin och 6 st champagneflaskor. Mamma som från början sa till mig "nej du gumman, det räcker faktiskt med lite öl, cider och vin till våra gäster" stod igår och tittade på all alkohol ute i garaget och sa förskräckt  "herre gud Malin, vi kommer ju supa alla under bordet!".

I morgon kväll ska jag på Elins studentskiva, den andra jag går på i år. Jag och Carro tänkte dela en flaska vin här hemma innan vi åker in till stan. Tyvärr är jag så fruktansvärt fattig just nu så har inte råd att dricka något inne på krogen sen. Jag måste verkligen vända på var enda krona jag har. De sista slantarna tänkte jag nämligen ta till en hårförlängning som jag eventuellt ska göra på måndag. Har länge velat skaffa en förlängning igen, men vart lite tveksam då den jag hade sist inte vart så lyckad. Visst var det otroligt snyggt till en början, men efter en månad började allt trassla ihop sig, och det hela slutade i några smärtfyllda timmar hos frisören. Skillnaden den här gången är att tjejen som ska göra det flätar in det istället för att använda keratinvax. Så därför vågar jag nu göra en igen, med förhoppningarna om ett bättre resultat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback