Söder vs Stureplan (B-plan Tegel)

Som många kanske redan vet är jag inte så jätteförtjust i stureplan när det gäller att gå ut och festa, utan drar mig då hellre mot söder av stan. Men av någon anledning lyckas man alltid hamna på stureplan i alla fall? Kanske för att det är lättare att komma in där, då enbart gästlistor, status och kontakter räknas. Så har man skrivit upp dig på ett ställe, kommer tidigt, och fastän man bara är 19, så kommer man 9 av 10 gånger in på ett, i alla fall 20 års ställe. Söder är dock lite svårare. Dels för att de flesta ställerna där, av min erfarenhet har högre åldersgränser, och att de håller rätt hårt på åldern vid dörren, och kan därför inte slippa förbi för att man ser ut på ett visst sätt, eller har de rätta kontakterna.

Igår träffades i alla fall jag Charlotte och Elin hemma hos mig för att äta Cannelloni och dricka lite vin. Tyckte det var jättemysigt, trots att jag är den enda av oss tre som gillar rödvin, efter många vinkvällar med Nico. Hur som helst, så drog vi oss in senare till medborgarplatsen och krogen Snaps för att sitta på uteserveringen i kvällssolen. Saken var bara att det spöregnade när vi kom fram och blev stoppade direkt i dörren av en vakt som bad om våra legitimationer. Nu är det kört tänkte jag eftersom jag vet att det är 23 års gräns där. Men av någon anledning kom vi in i alla fall, antagligen pga det dåliga vädret, och att det på så sätt är mindre gäster på stället. Men vi gick lika snabbt som vi kom, eftersom Charlotte och Elin inte tyckte det var nå vidare kul med ett ställe med lite högre ålder på människorna. I don't blame them, but I like men more than boys. (Observera ironin tjejer. Elin jag är ingen bitterfitta.)

Hur som helst. När man går ut så blir man ofta oense om vart man ska gå någonstans. Elin föreslog tegelbruket här i Täby, något som jag vägrade, och tror inte jag behöver förklara varför. Så efter mycket om och men så hamnade vi på stureplan ändå, på friday's. Vi kom in smärtfritt, och jag undrar fortfarande om vi hade ren tur eller om jag bara fått för mig att vissa ställen har högre åldersgräns än vad de egentligen har. Vi beställe in våra favoritdrinkar såklart, strawberry daiquiri, och satt sen mest och var oense igen om vart vi skulle gå någonstans, så vi åkte hem.

Rätt skön kväll ändå tycker jag eftersom mina och Carlottes fötter värkte som om vi hade sprungit flera mil i våra högklackade skor, och dels för att jag är luspank. Så jag och Charlotte åkte hem till mig igen, åt brownies och tittade på vänner tills vi somnade i mina föräldrars hästensängar.




Kommentarer
Postat av: eyeline

hahahaha eeeevil malin!
(and of course I know you´re not a bitterfitta :P)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback