So, This Is Christmas?

S sov här inatt. Att vakna med honom i morse var som att ha fått det största ljusbruna paketet någonsin en julaftonsmorgon. Man kan inte göra annat än lé. Vi låg och myste fram tills klockan tolv, gick sedan ner för att presentera honom för mamma, och sen försvann han lika snabbt som han kom.

Fick en bra start på morgonen tills mitt ex som jag brutit kontakten med sen tre månader tillbaks plötsligt hörde av sig - till mina föräldrar i form av ett god jul sms. Som alltid när jag hör eller ser hans namn stelnar jag till och min sköna start på dagen försvann på en sekund. Jag vet att han älskar mina föräldrar och dem tycker om honom fortfarande, men när jag efter fyra års tid äntligen bestämmer mig för att göra slut på vår "relation" så förväntade jag mig också att jag aldrig någonsin behöver få höra ifrån honom igen. Och där ploppa mitt förflutna upp på displayen efter att inte hört ett ord från honom på så länge.
 
Det är svårt att beskriva hur mycket dåliga känslor som överöser mig när han kommer på tals. När han också vet hur dåligt jag mått pga honom så blev jag skogstokig när han plötsligt hörde av sig, och min första instinkt var bara att ringa upp honom och skrika att varken jag eller min familj vill ha något med honom att göra. Men så insåg jag att det är precis så vår relation alltid har sett ut, och nu när jag tagit steget att gå vidare så tjänar det ingenting till att börja om med vår katt och råtta lek. Så jag lät honom vara, och bad mina föräldrar att inte svara honom.

Så ikväll ringde han mig. Det är konstigt hur två personer kan känna varandra så bra. Fastän jag inte svarade så vet jag precis vad han skulle säga, hur han skulle säga det, och hur jag skulle reagera. Och även fast jag vet att han bryr sig så måste man ibland släppa taget om dem man älskar, för att man bara sårar varandra.



Okej, jag ska börja om. Julafton ja. Vi åkte till min moster för att äta, se på kalle anka och allt annat man gör på julen. Sedan åkte jag och min familj hem och öppnade paket.

Och gissa vad jag fick? Skor!



Har gått runt med dem hela kvällen för att de är så jäkla snygga. Fick även en massa annat fint, smink, parfym, sexiga underkläder som jag ska visa för S, en skitsnygg tröja mm. Jag gav bla familjen en karaokemaskin (eller vad man ska kalla det?). Det blev höjdpunkten på kvällen när vi alla satt i soffan och ylade till hooked on a feeling.

Elin fick öppna sin julfilm från mig och Christian i san fransico också. Visste att hon skulle gråta som ett barn när hon såg alla våra julhälsningar vi bandat in till henne. Saknar dig som fan.

Nu ska jag gå och lägga mig med en ny spännande bok av karin alvtegen.

Det blev en bra julafton trots allt.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Kul att du kunde komma igår! Jag har nyss vaknat och ska käka frulle framför lejonkungen :)
Kram

Postat av: Stephanie

Den killen, alltid sen!
Snart kommer mina systrar och då ska vi beställa hem pizza, skönt med en lugn födelsedag! Jobbar hela helgen, ursch! Jobbar du också eller är det bara plugg som gäller?

2007-12-28 @ 15:23:08
URL: http://stephaniessecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback